Zarabianie na stronie www

Każda witryna www może zarabiać dla jej właściciela. Internet daje bowiem całą paletę możliwości uzyskiwania dochodów z faktu posiadania strony internetowej. W wirtualnym świecie, gdzie przepływ informacji, usług, pieniędzy towarów może odbywać się bez fizycznego udziału pośredników, rolą poszczególnych ogniw łańcucha dystrybucji pełnią witryn internetowe.

Bezsprzecznie najprężniej rozwijającym się modelem internetowego zarabiania jest sprzedaż towarów i usług innych firm. W polskojęzycznej części Internetu szybko przybywa serwisów poszukujących administratorów witryn, chcących promować i sprzedawać ich produkty lub usługi.

Jak zacząć sprzedawać czyjeś produkty?

Jeśli masz stronę internetową o określonej tematyce, rozpocznij od wybrania spośród firm internetowych posiadających programy lojalnościowe, tych, których produkty mógłbyś promować na swojej witrynie. Rozpocznij współpracę z wybranymi firmami. Współpraca ta polegać będzie na umieszczeniu na swojej witrynie materiałów promocyjnych lub odnośników do stron docelowych serwisów. Twoja rola ograniczać się będzie do kierowania odwiedzających Twoją stronę do serwisów których produkty reklamujesz. Dzięki unikalnemu identyfikatorowi zawartemu w linkach, wszyscy internauci, którzy przejdą przez Twój link, będą przypisani do Ciebie i za ich zakupy otrzymasz prowizję. W większości przypadków wiodących firm oferujących swoim partnerom taki rodzaj współpracy, prowizja wynosi od 3- do 40 % wartości zamówienia netto. Jak widzisz, mając dokładnie określoną grupę docelową odwiedzającą Twoją witrynę, możesz dostosować oferty serwisów do tej grupy i uzyskiwać z tego tytułu przyzwoite dochody.

Jakie produkty sprzedawać?

Sieć programów partnerskich obejmuje już na tyle szeroką gamę firm z wielu branż, iż właściwie do każdej witryny można dobrać odpowiednie produkty lub usługi. Wśród firm, których produkty możesz promować, największe znaczenie mają serwisy oferujące wiedzę. Są wśród nich księgarnie i centra szkoleń. Zapoznaj się z ich ofertami, wybierz te produkty, które mogłyby zainteresować Twoich odwiedzających. Większość firm wynagradzających za pośrednictwo w sprzedaży swoich produktów, zawiera ze swoimi partnerami umowy o dzieło. Z ekonomicznego punktu widzenia dla kogoś, kto posiada popularny serwis internetowy (lub chce go wypromować), sprzedaż produktów innych firm jest korzystna nie tylko dlatego, że nie ma potrzeby zakładania działalności gospodarczej. Unikasz wszystkich kosztów, związanych z produkcją, magazynowaniem, dystrybucją, transportem – te wszystkie koszty ponosi firma.

Promowanie strony www sieci.

Model zarabiania na produktach innych firm przyniesie Ci zadowalające zyski, jeśli Twoja strona będzie znana szerokiemu gronu odbiorców. Z reguły prościej jest wypromować witrynę mono-tematyczną, niż witrynę ogólno-tematyczną. Te pierwsze cieszą się bowiem większym zainteresowaniem internatów. W tematycznej witrynie prościej również sprzedać powiązane z nią produkty. Niezależnie od tego, czy Twoja strona podejmuje wąski (niszowy) temat, czy też zagadnienia z wielu dziedzin, zasady promocji są podobne w obu przypadkach. Największe znaczenie ma pozycjonowanie. Dzięki umieszczaniu wielu linków do swojej strony w Internecie, podnosisz pozycję wyświetlania się jej w wynikach Google.

Jeśli nie zrobiłeś tego podczas tworzenia witryny, określ teraz kilka kluczowych fraz związanych z twoją witryną. Wybierz takie frazy, na które chciałbyś, aby Twoja witryna wyświetlała się w wynikach Google. Najlepiej, gdyby frazy te były związane z wybranymi przez Ciebie produktami promowanymi na stronie. Pomocne może być w tym wypadku narzędzie propozycji słów kluczowych Keyword Tool – z jego pomocą wybierzesz najlepiej pasujące do Twojej witryny słowa kluczowe. Słów kluczowych może być dowolna ilość, ale przyjmuje się, że optymalna liczba słów kluczowych do pozycjonowania niezbyt rozbudowanej strony wynosi 5-10.

Linki do witryny dodawaj stosując się do zasad dobrych praktyk pozycjonowania, w postaci anchorów (podlinkowany tekst), gdzie anchorami są twoje słowa kluczowe. Takie linki mają większą moc i większy wpływ na osiąganie przez witrynę lepszych pozycji w wynikach Google.

Dodawaj stronę do katalogów stron internetowych, serwisów wymiany artykułów, blogów i for dyskusyjnych. Właściwie, w każdej witrynie, w której masz okazję to zrobić z zachowaniem prawa i dobrych obyczajów.

Z czasem Twoja witryna zacznie nabierać coraz większego znaczenia dla wyszukiwarki, zacznie osiągać coraz wyższe pozycje, a Ty pozyskasz nowych klientów nowe prowizje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*